ISI TABUNG SINI NANTI AKU ISIKAN JUGA

JAMU MATA DI SINI KLIK LA SEKALI *SIAPA ADA CHURP2 BOLEH DAPAT INCOME SAMA2 DGN I KLIK U-U KLIK I ;)

0

Khamis, 10 November 2011

ELAUN BERSALIN KAFA

salam readers hok comey2..

sambil gosok mata tahan lapor...ni

erm...
erm..
erm..

banyak ke aku tak puas hati???

nope..
sikit je aku nak cete ni...(ngeh..ngeh..ngeh)
okey la kan????
im sorry kalau ada yang terasa (aku cakap awal2 je ni)


aku tak sure nak cakap ADIL ke TAK ADIL?????
siapa yang bertanggungjawab agaknya kan???(JAIP ke??)

before tu aku syukur dengan perkerjaan sekarang, sangat enjoy dan gaji yang berbaloi...
aku sayang anak2 muridku
wif my pupils memang tak kesah nak berhabis pun
tapi kalau melibatkan pengurusan dan pengurusan agak sedikit pahit aku pun jadi pahit.(tak la pahit mana pun)

okeyh..abaikan cerita tadi..
macam ni..
  • haritu in 6th July aku bersalin and dapat cuti dua bulan without salary...(agak terkilan juga takde gaji although suku pun...dan itulah pengorbanan seorang GURU KAFA..)
  • in same time aku tiada sebarang jawatan dan hanyalah seorang guru kelas
  • so ada seorang member aku juga sedang pregnant
  • dan beliau bakal menggantikan aku dan bertugas mengambil alihkerja aku
  • tugasnya tidaklah banyak dan hanya sebagai pengganti guru yang tiada iaitu aku
  • setelah itu beliau pun bersalin in 20 Sept setelah aku kembali bekerja hampir sebulan
  • maka segala tugasnya sebagai bendahari (segala urusan guru besar pun jadi sekali macam ada dua jawatan) diambil alih oleh aku dan aku boleh dikatakan mendapat beban kerja yang berlebihan. Lebih2 lagi ada program besar sekarang time percutian beliau thats MAJLIS IHTIFAL
  • paling penting aku bagitahu aku tak berapa nak kesah hal keje yang kene buat dan aku just tolong sebab aku paham situasi kehidupan guru2 KAFA...
sebelum tu... aku nak tanyala???(tak jawab pun tak apa)

situasi kami sama bukan???? Walaupun ada banyak sedikit bezaa.....

masalahnya sebenarnya ialah:

 beliau dapat cuti dua bulan tetapi beliau hanya tidak dapat hanya sebulan gaji DAN aku cuti dua bulan tanpa dapat gaji untuk dua bulan

WHY???
ALASAN ( yang boleh masuk akal semua orang agaknya ) :

  •  makluman kepada Guru KAFA Perak bagi sesiapa yang bersalin atau tidak NOV and DIS tetap dapat gaji.(itu yang bersyukur dan beruntung sebab guru kafa tak keje pun dapat gaji)
so, rezeki beliau sebab cuti beliau berada di zon NOVEMBER zon holidays school.

tetapi,(ada je tak puas hati tu..teruk betul ekau ni ..hehehe)

  • cuti sekolah start pun 20 NOV 2011
  • beliau habis percutian pun 21 NOV 2011 sebab cuti bersalin 21 SEPT 2011
  • its mean menetapi syarat dua bulan sudaa
  • if nak bagi gak gaji pun bagi la semasa cuti bermula SEBAB beliau bercuti pun masih dalam sesi persekolahan dan kalau macam tu baik tutup sekolah time NOVEMBER tu. 
  • inilah problemnya kalau gaji dibayar tidak ikut hari bekerja tapi ikut ranking jam  contohnya:
  1. 12 jam kebawah salary tak dibayar
  2. 24 jam half salary
  3. 48 jam above full salary
(untung sangatkan @ untung gilerrrr cara ini)


walaubagaimanapun aku pasrah menerima sebab rezeki orang dengan kita lain2..



A.K.U tidakpasrah P.A.S.R.A.H M.E.N.E.R.I.M.A

p/s: aku acikan walaupun rasa macam tak aci..aku cuma kecewa bahagian pengurusan yang   seperti berat sebalah..tapi aku redha sebab aku yakin Allah Maha Kaya..rezeki aku bukan  di situ...











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit

let's tweet here

Follow by Email