ISI TABUNG SINI NANTI AKU ISIKAN JUGA

JAMU MATA DI SINI KLIK LA SEKALI *SIAPA ADA CHURP2 BOLEH DAPAT INCOME SAMA2 DGN I KLIK U-U KLIK I ;)

0

Rabu, 19 September 2012

DERITA 2

Ok..sambung balik.----> sambungan cerita hari tu;)

Sebenarnya hati aku tak sabar-sabar nak tunggu esok untuk balik dan aku tak fikir pun yang aku akan ditahan lama. (Berlagak sungguh ekau ya..)

Kemudian....nak jadi cerita aku kene tahan lagi keesokkannya...Tapi sebelum  tu doktor ada periksa lagi dan dia cakap yang aku alami sedikit pembengkakan di tempat jahitan. Then doktor tu kata  if bengkak tak surut aku kene tahan lagi. Aku juga ada cakap yang aku alami kesukaran buang air. Aku terpaksa beritahu hal tersebut sebab rasa lain macam je setiap kali aku nak buang air. Kemudian aku diarahkan jalani ujian UTI untuk uji air kencing. Ha..sah-sah aku kene kencing kotor. Ooo..patutlah aku sakit. dan aku dapat nasihat terbaik dari ladang dari doktor dan staf nurse ialah mereka suruh aku minum air banyak-banyak sampai lebam. Bagi ubat antibiotik dan lain-lain ubat juga suruh makan. Kalau ikutkan selepas bersalin ada setengah riwayat kata lepas beranak jangan minum air banyak-banyak. Pantang orang bersalin. Tapi aku bedal je sebab nak ikut arahan mereka.

Selingan...

Sebenarnya bengkak tu tak jadi hal bagi aku dan ia cuma jadi hal kepada doktor yang periksa aku tapi apa yang penting ialah aku sedang menderita apabila setiap kali rasa nak buang air memang tak dapat ditahan-tahan. Satu hal lagi kebetulan katilnya pula bermasalah (bengkok di bahagian tengah2) dan aku pun rasa bila nak bangkit dan turun katil tu rasa susah sangat dan akan rasa perit sangat bahagian ari-ari aku. Bila terlambat turun dari katil dan sebaik sahaja aku turun dengan tiba-tiba air kencing terus keluar. Dasyatkan....Tapi memang lenjun la lantai katil aku. Mujur masa tu time melawat. Hubby ada. Kadang2 mak ada. Bila ada orang yang jaga aku lega sikit. Tak rasa tension sebab ada yang tolong keep anak aku. Sebenarnya bila jadi macam ni memang aku sedih dan aku akan mula menangis bila time melawat nak habis. Tahu kenapa? Sebab lepas tu aku seorang yang kene uruskan keadaan aku yang tak terdaya macam tu. Nak urus anak lagi. Lebih-lebih lagi bila malam menjelma mana boleh family teman. Sorang-sorang la jawabnya. Nak harapkan nurse bukan tak boleh tapi nak panggil mereka pun susah sebab jauh dari katil memandangkan asyik aku yang banyak sangat request nak itu nak ini lebih lagi untuk salin pakaian yang terkena najis.  Sudahnya aku jadi segan la minta tolong.  Dan sedihnya reaksi mereka juga yang muka seposen bila aku minta tolong. Bab ni yang paling aku tak gemar. Dahla sakit tambah sakit hati dibuatnya. Sebenarnya ada baik aku dapat balik rumah. Biarlah family yang aku yang jaga sebab kalau nurse yang jaga macam tu la keadaannya. Tambah sakit adalah. Memang rasa seksa dalam wad tu...Ok guys..aku tak dapat nak sambung lagi sebab kene uruskan Hakim. Dia dah bangun tu..nanti aku sambung derita aku malam hari di wad dengan keadaan Hakim menangis sepanjang malam...Sabar menanti ya...

1 ulasan:

  1. xsabar nak tggu sambungannya..:)
    kesian awk..tp kdg2 nurse ni ada gak yg mcm malaikat maut mukanya kan...
    btw bawu follow awak.:)

    BalasPadam

Komen la sikit

let's tweet here