ISI TABUNG SINI NANTI AKU ISIKAN JUGA

JAMU MATA DI SINI KLIK LA SEKALI *SIAPA ADA CHURP2 BOLEH DAPAT INCOME SAMA2 DGN I KLIK U-U KLIK I ;)

0

Rabu, 26 September 2012

DERITA 3

Nampaknya DERITA sudah masuk episod 3 tu..like drama la plak...ha..takpela..baca sambil2 lalu je pun kan...lagipun aku menulis cerita sekadar untuk perkongsian pengalaman aku..mana tahu anda2 yang diluar sana pernah mengalaminya sepertiku..dan sekurang-kurangnya tidaklah beban nak simpan kenangan ku ini dalam kepala saje..bila ada kawan-kawan tanya tak payah nak cerita lagi sebab aku suruh je mereka baca blog aku nih..haha..pandai jugakkan aku..dan mana tahu kot ada yang tak suka apa ceita dalam ni so,tak perlu la jenguk ke blog aku ni sebab aku jemput pada yang sudi dan terbuka minda sahaja....eceh... ...Dan juga ia sangatlah sesuai buat tatapan anakanda ku Amirul Hakim bila dah pandai ngeja ye sayang mama...

jom sambung ok....

Malam hari...

Rupanya siang hari Hakim banyak tidur jadi mudah untuk aku ke tandas. Dan bila malam hari yang agak susah untuk ke tandas sebab kadang-kadang Hakim menangis. Untuk pengetahuan korang aku akan buang air setiap 5 minit. Hanya yang pernah terkena penyakit ni je tahu azabnya...Memang sepanjang malam aku tak dapat tidur. Lagi perit bila time Hakim menangis. Terkencing kat situ je la. Nurse atau orang lain memang tak perasan kalau aku dah terbuang air masa tu sebab aku akan cuba secover mungkin. Dan seingat aku ada seorang nurse je yang perasan keadaan aku yang jalan agak teruk masa tu. Nak ke tandas tak macam orang lain. Mujur dia tolong jaga Hakim yang menangis tak henti-henti. Tapi sekejap je bagi Hakim senyap. Namun larat mana la dia nak layan dengan aku yang asyik nak ke tandas dan Hakim yang asyik berjaga dan menangis. Nurse lain tengok buat tak tahu sangat. Agaknya fikir aku ni mengada-ngada sakit macam orang lain tak beranak. Wahai kak jururawat saya bukan sakit macam ibu-ibu lain (dah lepas beranak bukan sakit apa sangat pun..tapi aku sakit macam nak beranak lagi tau!!) dan saya sakit hati juga dengan sikap kalian.  Sedih bila ingat balik. Asyik suruh aku berehat dan berehat padahal aku perlu pergi ke tandas setiap 5 minit nak buang air. Tolong jagakan baby sampai pagi tak mah pula. Biarkan aku urus macam ibu2 lain yang memang kalau aku tempat mereka pun aku tak susahkan kalian tau. Setakat sakit ditempat jahit semua merasa. Fikirlah sikit wahai kakak2 nurse yang berjiwa penyayang. Kalaulah peraturan di wad bersalin tu di kaji semula agar benarkan family terdekat jaga bagi ibu2 yang hadapi masalah macam aku contohnya, akulah insan paling bahagia rasanya. Memang salute la hospital macam tu. Inilah yang aku maksudkan aku uruskan diri sendirian tanpa suami, mak abah atau sesiapa pun di sisi. Bayangkan kalau kalian ditempat aku? Aku ngaku aku tak tabah mana pun..haha.

ok..kita lupakan sebentar hal malam tadi...

Sebelum tu aku pernah tulis pada post sebelum ni yang aku kene tahan selepas esoknya kan? Ok macam ni..selepas beranak kene tinggal semalaman di wad bersalin then kalau tiada masalah ibu dan anak can go back home la kiranya but if tak, tido lagi semalaman la ko jawabnya MAAAAAAcam aku punya kes ni la..

Doktor di situ hanya sibukkan bengkak aku tu je.. Masa periksa sekali lagi tu la aku kene ditahan lagi tak boleh balik sebab cakap bengkak tu membesar. Yela..mana tak besar sebab meneran nak buang air tak puas. Aku tak sakit pun bengkak tu. Sakit ditempat jahitan pun aku tak terasa dek penangan jangkitan kuman ni. Kebetulan sangat Hakim terkena jaundis dan rawatan fototerapi dijalankan di wad bersalin je. Esok kalau jaundis still tak kebah kene naik wad kanak-kanak dekat atas sekali. So, semalaman di wad tu berlalu macam mana semalamnya la. So sudah dua malam aku di wad tersebut.

Keesokkannya doktor periksa bengkak mulai surut. Periksa balik bengkak naik balik. Gayanya macam dah give up nak periksa aku sebab setiap kali aku cakap tak sakit. Pelik macam tula bagi dia. Akhirnya dia beri bagi harapan bahawa aku boleh balik hari ni. Yahoooooooooooooo....seronok la aku.

Tiba-tiba..

Doktor periksa anak aku. Alamak..jaundis tak turun la. Anak aku pula kene tahan dan sudahnya terpaksa aku kene duduk sehari lagi di hospital la jawabnya. Jadi 4 malam sudah aku di hospital termasuk sehari sebelum bersalin. Cuma ada sedikit kelainan sewaktu berada di wad kanak-kanak pada malam terakhir aku di hospital. Nak tahu apa dia, jadi kene tunggu post akan datang. Maka episod DERITA kini sudah berakhir. Benarkah derita sudah berakhir? Nak tahu kene rajin-rajin melawat sini ye sayang...Ok..babai.

1 ulasan:

Komen la sikit

let's tweet here