ISI TABUNG SINI NANTI AKU ISIKAN JUGA

JAMU MATA DI SINI KLIK LA SEKALI *SIAPA ADA CHURP2 BOLEH DAPAT INCOME SAMA2 DGN I KLIK U-U KLIK I ;)

0

Selasa, 31 Ogos 2010

MERDEKAKAH?




MERDEKA???
Baru sahaja sis terbaca tentang 33 ditahan dalam operasi khas merdeka. Haaa..sudah kantoi. Apapun pembaca boleh dapatkan maklumat dekat berita hari ini di sini. Ini hanya sebahagian contoh kecil bak kuman HIV...ngeh..ngeh..ngeh


Di sini sis nak share opinion sis tentang merdeka kita selama ini. Sana sini blogger story tentang merdeka jadi sis tak mahu ketinggalan menulis isu merdeka tahun ini..hehe..
Actually meaning merdeka itu terlalu luas. Kalau kita kata bebas ini bermakna masih perlu penjelasan yang lebih terperinci dan bukan omongan gitu aja. Nanti orang yang cetek akal boleh salah paham. Betul kan??? So, berikutan kes dalam paper tersebut masih menunjukkan bahawa segelintir rakyat negara ini semakin hari semakin gah dalam mempersendakan erti merdeka. Yela..dalam kesibukkan menyambut hari bersejarah ini masih ada yang tegar buat samseng di jalanan. Rempit dan saman bagaikan adik beradik...Apa kes ni??? Sebenarnya..malas sis nak bebel panjang. Macam2 isu kita boleh kupas tentang perkara sebegini. Dan kes pembunuhan(buang baby ke babi???) sudah terlalu menjadi-jadi bukan sahaja ia mempersendakan undang-undang negara malahan maha hebat lagi mempertikaikan hukum Allah. Dunia kita sudah hampir hancur tetapi masih tak sedar diri. 

Last but not least...kalau kita tak langgar undang-undang tuhan..maka tuhan tak murka dengan kita. Kita selamat, negara aman, dunia tenang and semua akan senang Makanya..kembalilah kita pada Allah dan semoga semua perkara yang kita buat dalam jagaan dan rahmat Allah SWT.
Sebelum terlupa juga merdeka tahun 2010 adalah kali ke 53 and temanya ialah


‘1 Malaysia Menjana Tranformasi‘
hehehehehe 

p/s: kalau nak celebrate yang terbaik kalau buat majlis bacaan yassin ke apa ke..dapat pahala..tentu2 ingat Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit

let's tweet here